tirsdag den 15. maj 2012

Hukommelsen svigter...

Kender du det...du skal til et arrangement eller på et visit hos en veninde eller et familiemedlem og du vil gerne medbringe en hjemmelavet værtindegave. Problemet er bare, at det har du gjort flere gange i løbet af den sidste mange år og nu begynder det at være svært at huske, hvad du lavede til vedkomne sidst??? Sådan har jeg ofte haft det. Det er jo ikke noget, som resulterer i jordens undergang, men det kunne jo være lidt fedt, hvis man kunne overraske hver gang!!
Det problem har jeg nu fundet en løsning på!! Jeg købte for mange måneder siden denne æske, som jeg havde planer om, skulle bruges til mine madopskrifter, men jeg kunne bare ikke rigtig få det til at virke godt. Jeg har nu fundet en anden løsning til madopskrifterne og har derfor brugt æsken til at lave et system, som kan hjælpe på min dårlige hukommelse.

 Dette er æsken, som jeg har taget i brug. (Flasken med Glossy Accent er blot for at du kan se størrelsen på æsken)
Æsken har alfabetisk inddeling og linjerede kort til at skrive på.
På de linjerede sider har jeg skrevet navnet på den, som har fået en værtindegave, minialbum eller kort af mig. Jeg har skrevet hvornår jeg har afleveret det og måske også i hvilken anledning. Hvis modtageren hedder Julie, som her, ja så gemmer jeg blot kortet under J, som Julie. Jeg har printet et lille billede ud af den afleverede ting/kort og på den måde kan jeg huske, hvad jeg har givet. Næste gang Julie skal have noget af mig, så ser jeg blot i æsken under J og jeg ved med det samme, hvad hun IKKE skal have.
Jeg har forsøgt at lave det samme system, med fødselsdagskortklubben på ScrapSisters, men desværre er det ikke alle kort jeg har kunnet finde frem til. Det er dog en god start og helt sikkert noget, som jeg vil fortsætte med.
Selvfølgelig skal æsken og så dekoreres, men det bliver først når jeg har fået skrevet alle kort færdige.
Jeg er jo lidt af en organisator og elsker at arrangere ting i orden og systemer. Det er noget jeg kan hygge mig med i mange timer og nogle synes jeg er lidt skør pga det...he he he... Denne gang er jeg måske gået lidt amok, men jeg er selv vild med ideen!! Hvad synes du om mit fine system...bare vær´ ærlig..he he he....
Tak for at du kikkede forbi. Kærlig hilsen Olivia

14 kommentarer:

  1. Jeg synes, at det er en super god ide.
    Jeg er ikke sikker på at jeg selv kune fuldføre det i længden... ; )

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun sige at det er en knaldgod ide, og gid det var mig der havde sådan et system!
    Annette/aka

    SvarSlet
  3. Synes det er en fantastisk ide..!!
    Nu har jeg alt på min blog så jeg kikker bare der hvis jeg er i tvivl, men ellers er den her ide da meget lettere og hurtigt at gå til :)

    SvarSlet
  4. Fantastisk system! Og fedt hvis du kan holde det! jeg er selv meget organiseret, men jeg tror ikke jeg ville få printet billeder og limet i. Men jeg synes virkelig det er en god ide!

    SvarSlet
  5. Supergod idé at holde styr på alle gaverne på den måde !!
    Tak fordi du deler den med os andre :o)

    SvarSlet
  6. rigtig sjov ide med de kort :)

    SvarSlet
  7. Sikke da en super god ide.

    SvarSlet
  8. det var da en genial ide og flot ser det ud

    SvarSlet
  9. Skidesmart! Det var da en knaldhamrende god ide!

    SvarSlet
  10. Jeg er dybt imponeret, bare det var mit system.
    klem Dorte

    SvarSlet
  11. Fin ide. Ja vi kan hurtigt glemme alle de lækre sager vi laver =D

    SvarSlet
  12. En super god ide : ) det er jo ikke til at huske hvem har fået hvad tihi.... Men om jeg ville få det gjort uhm... Det er en anden sag : ) men det ser super godt ud og nu er det nemt og meget overskueligt for dig : ) fedt : )

    SvarSlet
  13. Rigtig god ide.
    Jeg skriver en billedetekst i picasa hvor jeg gemmer billeder af alle mine ting, men det bliver lidt mange billeder at bladre igennem.
    Din ide gør det da meget nemmere.
    Men jeg ville nok ikke få det gjort hver gang jeg sendte noget afsted.

    SvarSlet
  14. Super godt system, måske jeg skulle gøre det samme.

    SvarSlet