mandag den 17. december 2012

17. december 2012

Igår var jeg hos min kære veninde Hanne og vi havde en aktiv dag foran os. Vi skulle lave konfekt til julen...men men men ....mere om det imorgen.
 Idag vil jeg fortælle om en anden dejlig tradition vi har. Vi laver julekort sammen. Det vil sige: Hanne vælger en model af julekort, som skal være dette års julekort og så er der ellers dømt: Masseproduktion! Hun laver omkring 40 julekort...af den samme slags og så skal der ellers klippes, limes. Desuden skal der digtes, da hun skriver et digt, som kommer i alle julekortene.
Det er bare SÅ hyggeligt at lave julekort sammen med hende. Hun er nemlig ellers ikke én der laver kort og scrap. Det mener hun ikke hun har tålmodighed til, men den ene gang om året, kan hun godt finde tålmodigheden til at være kreativ. Ja, det er ikke mine ord, men hendes ;-)
Dette er Hannes julekort for 2012:
Er det ikke bare cute? Hun har fundet ideen på Pinterest. 

 Hun har fået dem alle samlet og er igang med at sætte digtet i kortene, så de kan blive sendt.
Jeg synes lige jeg vil vise jer den flotte advents "krans", som Hanne har. Den er nem at lave og er bare så flot synes jeg.
Tak for at I kikkede forbi.
Kærlig hilsen Olivia


6 kommentarer:

  1. Hold da op for et sødt kort. Og sikke fin adventskrans.
    Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det en dame, der ikke synes hun er kreativ.
    Kan du hilse og sige, at det er noget sludder. Det ser så godt ud.

    Og tak for ideen. Har lige googlet og fundet den opskrift. Den bliver gemt, til en dag jeg skal dupere H. tak.

    SvarSlet
  2. Super søde kort du og din veninde har lavet :)
    Nej - jeg kommer ikke til Anja imorgen - jeg har ganske enkelt ikke kunnet finde tiden til det, det sidste lange stykke tid. Jeg håber det kommer tilbage i begyndelsen af det nye år med fornyet styrke - jeg synes det er voldsomt hyggeligt, og vil gerne deltage så ofte det kan lade sig gøre. Meeeen ... der er så mange andre gøremål også ;)
    Men hils derude, og rigtig god jul til jer alle hvis du vil bringe det videre :)
    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Nåååå ... super sødt kort! Du må da lokke lidt med din kreative veninde, så hun kommer i gang med at lave lidt flere kort :)

    Flot dekoration også .. jeg kan godt li' de lidt utraditionelle adventsdekorationer.

    Knus :)

    SvarSlet
  4. ihh der er rigtigt gået pingvin iden. super søde kort
    rigtig glædelig jul og godt nytår til dig og dine med tak for det gamle år.

    SvarSlet
  5. Søde kort og lækker adventskrans.

    SvarSlet
  6. Søde kort og lækker adventskrans.

    SvarSlet